De Nederlandse onlinekiosk Blendle lanceert begin volgend jaar zijn Amerikaanse versie. Dat maakte oprichter Alexander Klöpping woensdag in New York bekend tijdens IGNITION, een van de belangrijkste mediacongressen in de Verenigde Staten.

De startup Blendle werd vorig jaar in Nederland opgericht. Op blendle.com kunnen lezers hele kranten en tijdschriften kopen, maar ook alleen een los artikel. Inmiddels hebben al meer dan 500.000 Nederlanders een account op de site, stelt Blendle.

Het bedrijf wist een investering van 3 miljoen euro op te halen bij The New York Times en de Duitse mediareus Axel Springer. Mede door deze investering kon Blendle onlangs in Duitsland uitbreiden en groeide het bedrijf uit tot zeventig werknemers.

Klöpping: “In onze Nederlandse en Duitse versies kun je al een paar Amerikaanse toptitels lezen, zoals The New York Times, The Washington Post en The Wall Street Journal, maar we willen pas echt in een land lanceren als we nog veel meer fantastische kranten en tijdschriften hebben. Die hebben we nu.” Amerikanen kunnen zich vanaf woensdag aanmelden.

Dit artikel is oorspronkelijk verschenen op z24.nl